Vilkår og betingelser for køb og levering
rescuelife247.se drives af Fristad Plast AB med organisationsnummer 556112-6136, Expressvägen 5, 513 32 Fristad. Du kan kontakte rescuelife247.se via e-mail: lars.johnson@fristadplast.se. Disse købs- og leveringsbetingelser gælder for privatpersoner og ved køb af varer på rescuelife247.se med levering i Sverige.
Bestilling og betaling
Rescuelife247.com er åben 24 timer i døgnet, så du kan handle, når det passer dig. Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ‘indkøbskurven’. Ved kassen kan du tjekke, at alle oplysninger er korrekte, f.eks. prisen på varen, antallet af varer og forsendelsesgebyret. Du kan kun bestille varer, der er på lager. Eventuelle forsendelsesomkostninger og rabatter beregnes, før du er klar til at betale.
Når du har registreret din ordre og modtaget en ordrebekræftelse, kan vi ikke længere annullere din ordre, især ikke i højsæsonen. Vi gør dog altid vores yderste for at hjælpe dig. Kontakt venligst vores kundeservice for at få hjælp til din sag.
Muligheder for levering
Dine varer sendes med Postnord, og du kan vælge mellem levering til dit lokale posthus eller levering direkte til din dør på din angivne adresse. Den normale leveringstid til ombud tager 1-2 arbejdsdage. Hvis du bestiller inden kl. 12.00, sender vi din pakke samme dag. Hjemmelevering med Postnord tager 1-3 hverdage. Levering forventes inden for 1-3 arbejdsdage fra det tidspunkt, hvor ordren er afgivet inden kl. 12.00 samme dag.
Ordrebekræftelse
Når du har afgivet en ordre hos Rescuelife247, vil du modtage en ordrebekræftelse på den angivne e-mailadresse. Der er ingen bindende købsaftale med Rescuelife247, før du har modtaget ordrebekræftelsen. Hvis du er medlem af Rescuelife247’s kundeklub, finder du altid dine ordrebekræftelser/kvitteringer under mine sider.
Priser
Alle priser på Rescuelife247.co.uk er inklusive 25 % moms og i svenske kroner. Priserne gælder inden for Sverige. Hvis en ordre har et forsendelsesgebyr, vil dette blive angivet, før et køb foretages.
Vi tager forbehold for eventuelle prisafvigelser, leveringsfejl, udsolgte varer, trykfejl m.m. som følge af menneskelige og tekniske fejl samt f.eks. valuta- og afgiftsændringer.
Kampagner
Vores kampagnepriser er gyldige i en begrænset periode. Køb foretaget under Black Friday er underlagt vores standardvilkår og -betingelser.
På grund af den høje belastning under en igangværende kampagne er Rescuelife247 ikke i stand til at annullere ordrer, der allerede er afgivet. Eventuelle returneringer skal ske efter levering.
Rabatkoder
Vores rabatkoder er kun gyldige i begrænsede perioder og kan have særlige betingelser knyttet til sig. Koderne kan være begrænset, så de kun kan bruges i forbindelse med bestemte produkter, kategorier eller mærker. Rabatkoder kan ikke kombineres med allerede nedsatte priser.
Enhver rabatkode, du ønsker at bruge, skal indtastes under betalingsprocessen, før du betaler for ordren. Du kan ikke bruge en glemt rabatkode, når ordren er afgivet.
Uudtrykte pakker
Pakken forbliver hos postvæsenet i 7 dage fra ankomstdatoen. Derefter returneres pakken til afsenderen. Vi forbeholder os ret til at opkræve kunden et forsendelsesgebyr for en pakke, der ikke er hentet hos postombudet. Forsendelsesgebyret (99 SEK) refererer til omkostningerne ved returforsendelse.
Personlige data
De personlige data, du giver til Rescuelife247, håndteres i overensstemmelse med GDPR og med den største respekt. Med dit samtykke bruger vi de indsamlede oplysninger til at opfylde vores forpligtelser over for dig og levere den service, du forventer. Vi har brug for dine personlige oplysninger til følgende formål:
- For at gøre det muligt for dig at oprette en personlig medlemskonto på Rescuelife247.co.uk.
- For at gøre det muligt for os at behandle din ordre og betaling og levere den til dig
- For at kunne give dig besked om leveringsstatus eller kontakte dig i tilfælde af problemer med leveringen af din ordre.
- For at kunne sende dig interessante tilbud og anden markedsføring via e-mail og SMS samt oplysninger om begivenheder og kampagner på Rescuelife247.se
I vores cookie- og privatlivspolitik finder du information om, hvordan Fristad Plast AB håndterer persondata, og hvilke rettigheder du har i forhold til disse. Ifølge loven har du ret til at få adgang til de oplysninger, vi har registreret om dig, og til at få data ændret eller slettet. For mere information om dette, læs venligst vores privatlivspolitik her.
Begrænsning af ansvar
Vi påtager os intet ansvar for forsinkelser/mangler som følge af omstændigheder, der ligger uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure). Disse omstændigheder kan f.eks. omfatte arbejdskonflikter, brand, krig, regeringsbeslutninger, reduceret eller ingen levering fra leverandører.
Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der måtte opstå på grund af produktet. Desuden påtager vi os intet ansvar for eventuelle ændringer af produkter/produktegenskaber, der er blevet ændret af den respektive leverandør og andre faktorer uden for vores kontrol.
Åbent køb
Nogle produkter har en 14-dages åben købsperiode i overensstemmelse med fjernsalgsloven. Undtagelsen er specialfremstillede produkter som f.eks. redningsbøjer med tekst og logo.
Returnering og annullering
Hvis du har brug for at returnere en vare, der er købt på www.rescuelife247.se, skal du registrere din sag på www.rescuelife247.se/returns. Bemærk venligst, at forbrugeren altid er ansvarlig for returforsendelsesomkostningerne og sikrer, at varerne er korrekt emballeret. Forbrugeren er ansvarlig for pakken/varerne, indtil den er modtaget af Rescuelife247. Gem derfor altid kvitteringen fra postbuddet med spornummeret.
Ved køb hos Watski har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten gælder fra den dag, forbrugeren modtager varen. Hvis forbrugeren udnytter sin fortrydelsesret inden for 14 dage, refunderes det fulde beløb inklusive forsendelsesomkostninger. Betingelserne for, at fortrydelsesretten gælder, er, at varerne returneres i deres originale emballage og i samme stand, som da varerne blev modtaget. Hvis varerne er blevet samlet/installeret/brugt, gælder fortrydelsesretten ikke. For at udøve fortrydelsesretten skal varerne returneres til PostNord inden for 14 dage fra den dag, hvor du har registreret din returnering.
Manglende originalemballage kan føre til afskrivning, så for at være sikker på fuld tilbagebetaling anbefales det, at varen returneres i sin originale emballage. Undgå at bruge gaffatape, når du lukker emballagen igen. Omkostningerne ved at returnere varerne afholdes af forbrugeren.
Hvis du modtager en forkert leveret vare, skal du sende varen til os inden for rimelig tid, og du vil modtage den korrekte vare tilbage. Den fejlleverede vare skal være i ubrugt og ubeskadiget stand. Vi sender den korrekte vare så hurtigt som muligt, forudsat at produktet er på lager eller forventes at ankomme inden for rimelig tid. I modsat fald refunderer vi beløbet på din konto.
Personligt tilpassede og specialbestilte varer kan ikke returneres.
Tilbagebetaling af penge
Når vi modtager varerne, kontrolleres de for at sikre, at alt er i orden, og forbrugeren modtager fuld refusion inden for 14 dage. Dette er under forudsætning af, at returneringen er registreret på vores hjemmeside: https://www.resucelife247.se/returns. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne, eller hvis du ikke kan bevise, at du har returneret dem. Beløbet refunderes ved hjælp af den samme betalingsmetode, som forbrugeren brugte til købet. Hvis forbrugeren f.eks. har betalt med kort, vil beløbet blive returneret til det anvendte betalingskort.
NB:
Forbrugeren kan gå glip af en fuld tilbagebetaling, hvis varernes værdi er blevet påvirket, fordi varerne ikke er i samme stand, som da de blev modtaget. Se kapitlet om returnering og fortrydelse ovenfor.
Klager
Dit køb er omfattet af forbrugerkøbeloven, og som forbruger har du 3 års reklamationsret. Hvis du vil klage over en vare købt på Resquelife247, henviser vi til vores kontaktside for reklamationer: https://www.rescuelife247.se/reclamations. Registrer dit ordrenummer og giv en kort beskrivelse af skaden. Vi vender tilbage til dig hurtigst muligt med et løsningsforslag eller en følgeseddel til returneringen. send et returnummer og en returlabel, der bruges til hurtigt at håndtere din sag, når varerne er ankommet til os.
Hvis du vil starte en reklamation, skal du informere Rescuelife247 inden for rimelig tid efter, at manglen på varen er opdaget. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt og senest inden for 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen.
Hvis klagen er berettiget, refunderer Rescuelife247 naturligvis de forsendelsesomkostninger, der er afholdt for at sende varen til os. Hvis ikke, skal du som forbruger betale alle transportomkostninger, inklusive vores forsendelsesomkostninger for at returnere varen efter undersøgelse. Husk, at varen altid skal sendes i den korrekte emballage sammen med kvitteringen for levering. Forbrugeren er ansvarlig for pakken/varerne indtil Rescuelife247. Gem derfor leveringskvitteringen med oplysninger om spornummeret.
Det betyder, at du enten kan få en defekt vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Det er naturligvis et krav fra Rescuelife247, at reklamationen er berettiget, og at fejlen/skaden på varen ikke skyldes håndteringsfejl, normal slitage, ændringer og forkert brug fra forbrugerens side.
Derudover tager vi hensyn til forbrugerkøbslovens regler om reklamationer (Konsumentköplagen).
Bemærk venligst, at varer, der sendes uden porto, ikke accepteres af Rescuelife247.
Hvis du har modtaget forkerte produkter, eller der mangler produkter i din pakke, bedes du straks kontakte vores kundeservice, gerne med oplysninger om dit ordrenummer og billeder af det, du har modtaget.
Klager
I tilfælde af en klage over et køb skal forbrugeren i første omgang kontakte Fristad Plast AB, Expressvägen 5, 513 32 Fristad, E-mail: info@fristadplast.se
Hvis vi ikke finder en tilfredsstillende løsning, kan forbrugeren, hvis de relevante betingelser er opfyldt, indsende en klage, søge rådgivning hos Hallå Konsument eller indgive en klage til ARN.
Europa-Kommissionens online klageformular kan bruges til at indgive en klage. Dette er især relevant, hvis du er bosiddende i et andet EU-land. Sagen er lavet her